fredag 4 maj 2012

uppdatering uppdatering.

Borde kanske läst igenom vad jag skrivit sist så jag inte upprepar mig. Nåja jag vet iaf att jag inte berättat att hon väger 1900g, att hon är ur cpapen, att vi fått föräldrarum (innebär att man bor tillsammans med barnet) och  att jag fick höra att det inte är många veckor kvar nu! Tjiho!
Men vilken pärs att fara hem sen då... Syrgas, andningslarm, inhalationsmaskin, saturationsmätare, halva apotekets farmacia ungefär och så får man då inte glömma kontakta brandkåren och tala om att man kommer att ha syrgastuber hemma + att en skylt måste finnas på ytterdörr. Ingen billig historia heller tydligen eftersom man måste betala allt sånt själv när den dagen kommer..
Förhoppningsvis är hon syrgasfri när vi får fara hemmåt.
Hemmåt lär vi inte få fara på ett par veckor för kalix räknas som för långt bort för att få permision för så vi kommer hamna på patienthotellet med henne sista veckan, förhoppningsvis tidigare också! Jag kommer bli tokig och krypa på väggarna snart. I ett kaosartat stresskaddat helvete står man i mitten och försöker orka men energin är slut och det verkar som att vissa sköterskor här saknar förståelse för hur mycket det här tär på en, jag kommer aldrig vara människa efter det här!

1 kommentar:

  1. Så fina bilder när hon får pussar av er! Underbart kärleksfulla! Heja heja!

    SvaraRadera