söndag 1 april 2012

Långa dagar!

Det händer så mycket så jag hinner inte uppdatera lika ofta längre..
Jag kämpar på och försöker hinna/orka/klara av allting.

1124g, 36cm & 2mån gammal i morgon!


Hon har fått det gamla cpap-systemet för att det kanske hjälper henne bättre att ventilera ut koldioxiden som inte får vara för hög. Blir den för hög blir det respirator igen. Hoppas verkligen vi slipper det, men har ändå ett öppet sinne om att det faktiskt kan bli så.

Nu är hon (i mina ögon) nästan en "riktig" bebis! Hon går att lyfta upp lite som man vill, klä på och tvätta.
Hon har varit lite trött idag så vi kommer hoppa över dagens tvätt så hon får vila, men så snart hon repat sig blir det ett nytt projekt... BADA! Herregud vad det känns läskigt!

Fått broschyr om ögonundersökningen och nu är flytten till luleå inte långt borta. Vart tog tiden vägen?

En ny mamma som kommit här i veckan var och tjuvkollade lite på henne medans jag matade och hon utbrast "Vilken stor bebis!" Stor? Jag tycker hon fortfarande är liten.. Kollade på hennes 600grams och kan inte för mitt liv förstå att Evangelie varit så liten! Tur man har alla mått och foton kvar, man glömmer så fort! Och nu har hon redan växt ur sina första kläder i strl 32, 38sitter lagom och 40 är inte långt borta! Så då vet ni det ni som skänker mig kläder att nu är det 40-50 som gäller här snart!

Glöm inte att jag uppdaterar bildbloggen ibland varje och ibland var tredje dag! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar