torsdag 15 mars 2012

Högfrekvens igen..

Lungröntgen visade att vänster lunga är för tät och de kan inte höja trycket i respen för då blir det fel tryck för den högra lungan. Lösningen blir alltså att ställa in den på högfrekvens så den blåser upp lungorna och ventilerar sådär snabbt så hon vibrerar igen.

3steg framåt och 1tillbaka.. Att man aldrig lär sig/vänjer sig..

Över 800g väger hon nu. Whoho för det och maten är höjd till 6ml/h så med det går det iaf i rätt riktning.
Jag fattar inte det här med hur de resonerar alltid.
Alltså först har de tjoffsat runt med trycken i respen och då kunnat sänka syrgasen så den legat mellan 40-50% och tyckt att det varit allatiders, men idag klagade en annan sköterska om att de syrgasen ligger för högt, men då när jag kollar har den legat på typ 46% oftast och så helt plötsligt så ska det ändras i trycken igen för då duger det inte bara sådär.
Beror det på att folk har olika åsikter och uppfattning om vad som är lågt eller vad?
Hon har ju ändå legat i veckor på 60-70% och stundvis 100% så vad om detta att tycka att 46% är för högt??

Jag blir inte klok på folket där uppe alls, alla säger olika, alla tycker olika och jag kan inte säga varken bu eller bä. En tycker de ska bäddas in som kebabrullar men så löser nästa person av och då var tydligen det fel och ska fläkas ut. Rygg, mage, sida, nackrullar, vyssja kuvösen, vilken napp, vad är för högt/lågt i saturation, höja syrgas eller bara lägga till, suga tuben eller inte....... Jag kommer få många gråa hår innan jag blir klok på vad som är rätt och fel när alla ger olika svar. sen får man den här "Du som mamma vet ju bäst!"
Tack för den ångesten! NEJ jag vet inte, det ändras ju hela tiden och ingen dag är den andra lik.

Djup suck..

Vad ska jag klaga över nu då?

Kan klaga lite över boende situationen.
Vi bor ju i ett typ litet kollektiv där var och en får ta ansvar för sina egna rum och de gemensamma utrymmena städas även också av oss som bor här. Nu har det kommit 2st barnfamiljer som för det första inte är lämpande att bo här nere pga av att vi som bor här nere har våra barn på intensiv vård, det är allas våra första barn och det är inte helt lätt att få lugn och ro när det skriks och levs om.
Hur som så flyttade de idag MEN då kommer vi till moment nr 2, de äter här nere i köket, de städar inte efter sig så det är leksaker, kladd och disk överallt! Vi som bor här nere är skitsura och tycker de kan hålla sig uppe på sin egen avdelning där det bor andra barn!
Vi blir ju av med mat och sånt med, men det är inte de här familjerna som jag nämnde nu för det började redan innan de kom. Så förbannat tröttsamt och lågt!
Sparka på de som redan ligger liksom. Om någon handlar basic varor är det väl ett ganska klart tecken på en fattig människa som ligger i krig med fk!? Själ man av såna människor som bland annat mig och en annan familj då har man.... ja man... Man är en ondskefull människa och kommer brinna i helvetet, om de nu finns ett sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar