torsdag 22 mars 2012

Märklig dag

Jajjamen nu är våren här på riktigt. Solen strålar och värmer på så att till och med några stackars krokusar börjar kika upp i rabatterna. Hur vet jag det? Jo för jag fick skrapa ihop den sista lilla gnutta heder jag äger och har för att gå och panta. Så där stod man bredvid A-lagarna som redan supit upp sin pension och pantade för att överleva.
Gud så dramatisk jag är! Skärpning på mig!
Jag gick och pantade för att kunna handla ifall jag behövde, har mat i frysen och makaroner, ris och mos i skafferiet så det går ingen hungersnöd på mig inte. Löning imorgon så nu får jag sluta svamla!

Det är något tungt över den här dagen, men jag kan inte sätta fingret på vad det är ännu. Fina grannarna (här på barn 4) de med lilla Jamie får flytta till sunderbyn redan imorgon. Huva vad det känns jobbigt fast jag vet att jag kommer ju dit jag med om ett par veckor.
Sen är jag bara rastlös, frustrerad, utråkad och orkeslös på samma gång.

Nog pratat om mig!

Evangelie var överlycklig idag, satt och sjöng med henne och happyfaceet strålade! Det räckte med att bara prata med henne så blev hon glad. Fick torka dreggel i litervis kändes det som och varje gång jag torkat bort en störtflod så flinade hon och började blåsa ut mera slajm och snygga bubblor.
Låg i kängurustolen med henne på magen igår och varje gång sköterskan kom och sa att hon är så lik pappa så flinade hon så mycket att hon började flåsa och fick hicka.

Syrgasen och trycket sänks allt eftersom och det känns otroligt bra med tanke på att hon ligger på höger sidan vilket hon normalt inte klarat av de senaste dagarna.
Efter ronden fick jag veta att hon mår prima, de hade kollat hjärnan också eftersom hon varit så dåligt syresatt under en längre period men ingenting hittades, allt såg perfekt ut. Jag som är katastroftänkare hade väl räknat med någon liten hjärnblödning eller något men inte det.

33cm lång ska vi tro på det? NÄÄÄE! Hallå har hon krymp 1,5cm i längd då??? Fick mäta om henne själv sen om jag ides, tro fan att jag tänker göra det!
Vikten är ännu oklar eftersom de inte vägt henne ännu.
Huvudomfång 22,5cm och tyvärr kommer jag inte ihåg vad det varit på innan just nu.

Ikväll ska jag väl sitta med henne kanske, verkar ganska lugnt på salen, inte massvis med personal och sen såna personer som vet att man vill vara ifred när man sitter.
Apropå det föresten! Så sent som igår skrev jag om sittning i hysteri och gissa vad!? Exakt så blev det och jag är inte förvånad det minsta. Suck.. Hoppas på en lugnare kväll idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar