tisdag 6 mars 2012

Stressad och irriterad!

Oj oj oj, massor att fixa med idag!
Kuratorn, försäkringskassan, skatteverket, handla, äta, andas, sova och inte att förglömma vändning osv osv..

Pysslade igår medans pappa satt med Evangelie i 2,5h. Carina kom med tuschpennor, foton och klister. Fantasin ligger i lä här så man fick försöka veva igång den manuellt och göra det bästa man kommer på. Pysslet är i hennes dagbok som man sen får med sig hem.

Irriterad? Ja!
Stressen irriterar mig för jag har redan miljoner saker att hålla reda på men det går väl över så fort man kan checka av det från listan.
Har fått tonvis med mail av folk som bara vill väl och berättar om sina egna erfarenheter osv, det är iofs väldigt trevligt! Vad som är mindre trevligt är när folk ska läxa upp en över hur det funkar med allt.
"Du får inte ha smink på dig, du får inte hålla henne, du får inte ha kvar djuren, du får inte ha minsta dammkorn hemma sen, du får inte, du får inte...."
OKEJ! Stopp och hej! För det första vill jag bara säga att det är inte 1800-talet längre och de flesta som säger såna saker är de som fick barn för tidigt för minst 10år sen, utvecklingen går framåt och när jag pratat med läkarna och sköterskorna så säger de att det är INTE farligt med varken smink, damm eller djur. Det finns mammor här som röker och det ska inte heller vara farligt för bebisarna eftersom de inte röker i deras närhet! Tvål och vatten + handspriten tar ju död på allt!
Visst, dessa barn har lättare att få allergier, men de sa att det är inget man ska ta ut i förskott och sen är det även bra att "utsätta" barnen (när de är såpass stora att komma hem) för djur och damm för har man sterilt hemma så kommer de få allgergier, man kan inte leva i sjukhusmiljö hela livet!

Ska försöka använda min irritation till något vettigt istället tänkte jag, men först hitta kuratorn och sen gå till affären.

Finns nya foton i bildbloggen!! La inte till några foton i dagens blogg, mest för att jag är lite stressad så är ni nyfiken på hur det såg ut igår så klicka på länken under rubriken längst upp på sidan!

2 kommentarer:

  1. Är det sant? Jag skrev till dig på fb om min son som föddes i Umeå för över 12 år sedan. Då frågade jag faktiskt om vi var tvugna att göra oss av med våra hundar men det var snarare positivt att vi hade dem än tvärtom enligt läkarna. Så nej, inte ens för 10 år sedan var det så ;)

    Folk säger så mycket. Man ska sålla rätt rejält.

    //Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj! Ja det är sjukt vad folk försöker tvinga på en ideer.. Litar lite mer på vad läkarna säger än folk som tror de vet saker. :) Hundarna stannar till motsatts är bevisad! ;)

      Sållar, lyssnar med andra örat och tolkar utefter personens humör och inställning till livet! haha..

      Radera