söndag 19 februari 2012

3timmar ren lycka!

Ber i förebyggande om ursäkt för kassa kvalisorten men eftersom sköterskorna printar ut korten på plats och jag inte hade någon med mig att knäppa korten digitalt så få det här duga! 

I 3timmar har vi legat och myst på det här sättet. Liten mådde så himla bra av det, hon sov stundvis och syresättningen var påtok för bra så syrgasen fick sänkas flera ggr.

Fick även veta att de ska börja med kortisonbehandlingen här snart så hon kommer ur respiratorn. 

Ingela kom in precis som vi började bli klara med allt efterpyssel och hon blev minst sagt förvånad över nya tuben i näsan och framstegen på bara en natt! Positivt överaskad kanske är mer rätt formulerat.

Jag har säkert glömt att berätta något nu....

Jo! 31,5-32cm lång har hon blivit.

Är så himla adrenalinstinnad så jag vet inte vad jag tänker just nu. haha. Ska försöka varva ner med en varm dusch, ett glas cola och lite skit tv. Kan jag inte sova så vet jag ju att Ingela alltid är pratasugen där uppe!

Största dagen i mitt liv!
Att få hålla sitt barn för första gången är större än allt annat. <3

1 kommentar:

  1. Så lycklig för din skull! Att få hålla sin egna lilla bebis är det bästa som finns! Sen doftar de ju så gott!! Vill komma upp till dig men jag vill ta alla prover på barnen och få svar på dem och se så vi är friska ordentligt. Jag är lite förkyld igen och vågar inte komma upp innan jag känner mig frisk. Längtar efter att få sitta och snacka skit, gamla minnen och nya känslor över en kopp kaffe med dig. Ge dig en stor hård kram och inte släppa förrän du tvingar mig! ;) <3

    SvaraRadera