måndag 13 februari 2012

Måndag helt enkelt


Allting har varit stabilt idag, hon har fått plasma och blodtransfusion för blodtrycket och det blev bättre.
Har börjat vänja mig vid de nya inställningarna och att hon vibrerar. 


Monitorn visar ett stabilt blodtryck och syresättning.


Happydays igår! Allt var toppen verkligen.
Favorit sköterskan Ingela på plats, solsken och stabil liten hela dagen och natten.

Ingela kom förbi en sväng idag fast hon inte jobbade där idag. Hon hade sett att jag var där och var tvungen att komma och kramas, underbara människa! Hon förgyller min dag. Många av sköterskorna jag inte riktigt gillar har jag kommit på. En del är stressiga, otåliga och dryga. Andra låter en inte vara med och har inte svar på några frågor..
Det är så himla fint hennes lilla pärm hon har på fotoväggen för i den sätter de in nya kort med klistermärken, söta små figurer och så skriver de en liten hälsning då och då. Att de tar sig tid att sitta och pyssla med allt sånt berör en verkligen!

2,5ml per timme är hon uppe i nu och ska bli spännande att se vad hon väger nästa gång det är dags. Hon bajsar typ massor och det är ju bra att de fungerar som det ska men bajset som kallas "mek" är en svart kletig sörja som far ÖVERALLT. Har börjat gå åt de gulare hållet idag så det går lite framåt.

Resultatet på ultraljudet vet jag inte ännu. De kollar hurvida ductus drar ihop sig eller inte. Det ända jag råkades tjuvhöra var att de ska skicka bilderna till torax och höra, men de har ju varit och kollat på henne innan så jag tar inte ut något i förskott, kan varken säga bu eller bä.

Huden är superfin nu! Hon flagnar lite här och där men alla sår är borta.

Helgsällskapet har farit hem och avlöser gör en annan go vän med film och chips.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar