torsdag 9 februari 2012

Vändexperten


Förutom 2perfekta vändningar har jag även lärt mig skriva lite i journalen. Allt ska antecknas! Mycket att hålla reda på. Är så hemskt lycklig för att sköterskan Ingela var där uppe nu vid vändningen, hon är min favorit! Hon förklarar så man förstår, hon tar sig tid att prata strunt och sköter sitt jobb otroligt bra. Hon har tålamod och förståelse för att allt är nytt och lite läskigt. Hon tyckte jag hade blivit expert på att vända!
Det är inte så enkelt som det låter, man kan inte bara flippa över henne hur som helst. Slangar ska hänga med, tuben och sen är det hur pilligt som helst att få dit alla lösa saker som mäter trycken och sånt men nu börjar man få in snittsen. Men att lyfta henne när man byter blöjan är fortfarande läskigt men går iaf framåt.

Har suttit länge med henne på eftermiddagen. Efter vändningen blev hon orolig och arg så jag fick sitta och hålla om och då tog hon min tumme med båda händerna och drog på smilbanden!

Vill att hon ska öppna ögonen snart, men det går väl fort. Ingela tror om ett par dagar.
Man ser verkligen de små framstegen, nu tuggar hon i tuben hon har i munnen, hon grimaserar mycket mer och tar tag i allt från snuttisar till slangar. (snuttisar är värmda småfiltar)

Hur mår jag då? Jo haft lite besök på kvällen av en kompis som bor här i umeå och det var skönt att få snacka lite med någon på annat än telefon..
Förutom det har jag typ tandvärk och det känns som att det kunde ju inte komma mer olämpligt, kanske får ta mig ner på apoteket imorgon om det inte ger sig. Hoppas man klarar att sova natten bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar