söndag 5 februari 2012

Vår lilla Evangelie!


2012-02-02 kl 06:12
Vikt: 490g
Längd: 29cm
v. 22+4

Hela min värld är upp och ner, har just fattat att jag är gravid och nu är hin redan här.. Så liten, så skör..
Känner mig hjälplös, hopplös och försöker ta en dag i taget. Varje minut, varje timme, varje dag och varje andetag är det viktigaste i mitt liv just nu.

2012-02-05
Vikt: 423g

Att hon tappar vikt nu i början är tydligen normalt. Kan ju inte göra annat än att förlita mig på de läkare och sköterskor här på Umeå universitetssjukhus. Hon är för övrigt pigg och rör sig mycket, ligger i sollampa och slangar överallt. Gör ont i själen att behöva se henne så, ska inte vara så. Hon lever iaf just nu och det är det som driver mig framåt minut för minut. Hennes andning är jättebra för att vara så liten och hon håller sin temperatur över förväntan. 

Vart ska man finna modet och hoppet?
Vart finns svaret på varför?

Känslorna far upp och ner men någonstans måste man hitta orken och ta sig igenom allt det här. Att ge upp är inte en möjlighet för någon av oss.. Ett litet steg i taget!

2 kommentarer:

  1. Ge aldrig upp hoppet.Vi är många runt er som stöttar och tror på er! Det är tungt man förstår inte varför hände det oss, gjorde vi något fel? Gick igenom det när det hände oss.Man funderar mycket, gjorde man något speciellt somn gjorde att det blev så här?Kunde inte komma på något.Man får ta en stund i taget och vara tacksam för varje sekund.Det känns fruktansvärt orättvist.Det är bra att ni har kurator att prata med. Man behöver nog prata mycket.Kram

    SvaraRadera
  2. Men så liten! Vilken vecka kom hon i? Hur börja det?

    SvaraRadera