lördag 25 februari 2012

CPAP dagen!

Ja idag vid 17tiden ringde telefonen och det skulle extuberas. Det innebär helt enkelt att tuben/respiratorn ska veck och in ska alltså denna cpap-mask istället. Ny maskin som blåser in luft genom näsan.
Tyckte det var fruktansvärt obehagligt att se på bytet men hon hajade grejen nästan direkt och steg i satraktionsmätaren.

Stress stress stress...
Nu har jag börjat stressa upp mig över idiotiska små saker. Nästa helg kommer pappa och det ska ordnas med hundvakt och grejer. Samtidigt som allt ska krångla på hemmaplan går jag runt på helspänn att cpap grejen inte ska funka. Vad ska han ha med sig? Helt plötsligt har jag ingen aning om något..

Ska gå och ta mig nå kvällskrubb och en dusch. Sen blir det tassa upp till liten en sväng och kolla läget innan sängen kallar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar