torsdag 16 februari 2012

Här svänger det upp och ner!

Vilken otrolig lättnad det var att komma upp nu på kvällen och få se att allt är bra, otroligt bra!
Syresättningen på 97% och de sänkte syrgasen hela tiden. Jag satt där och sjöng lite sånt jag sjungit under tiden jag var gravid och konstigt nog var det här hennes favorit för så fort syret gick ner och jag sjöng den for de åter upp på 97% och de kunde sänka syrgasen ytterligare.


Stämningen bland nattpersonalen var underbart avslappnad och skojfrisk! Fick skratta en hel del och det behövdes verkligen! Hon har äntligen börjat kissa igen efter att ha samlat vätska i flera dagar och det inte har velat lösa sig riktigt har oron varit stor, men ikväll har det varit kisskalas och alla där uppe jublade! haha.

Imorgon är det operation kl 10.00 ska upp och träffa kirurgen någon kvart innan så han får informera lite och så, men sköterskorna hade då aldrig hört talas om något fall de slutat illa av vid en sådan operation MEN de finns ju alltid en risk, men det gör det vid alla operationer å andra sidan.
Jag känner mig iaf betydligt mycket lugnare inför imorgon!

Blodtrycket är superbra igen och inget som helst krångel med vare sig tuben eller annat i eftermiddag!
Hoppas det håller i sig så här för de senaste 2dagarna har varit så himla påfrestande.

Känns lite jobbigt att vara "ensam" här imorgon när det ska opereras och så, men ensam är jag ju inte finns massor med härlig personal och imorgon kommer Ingela! Vilken tajming! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar