lördag 18 februari 2012

Hon tycker inte om det där!

Nu jäklar har mina mammainstinkter satt in!

Nattpersonalen ska envisas med att lägga henne på magen, men hon tycker inte om det.
Hon skruvar sig, ser besvärad ut och syresättningen går ner så de måste höja syrgasen jättemycket.
Sa det redan igår kväll till dem men har de lyssnat? Nej! När jag var uppe nu får någon timme sen låg hon på mage, syrgasen på 70% och hon var mer än lovligt besvärad.

Jag blir nästan genomond! Nattpersonalen inatt nu var nya ansikten som aldrig haft hand om henne innan, men hur svårt kan det vara att läsa igenom journalen liksom?
De verkade nästan förvånade när de krånglade runt med henne "jaha, hon har gjort en ductus operation! Är det nyligen?" Men jävla puckon det var ett par timmar sen men okej, ni har koll! Suck..

Inatt kommer iaf Ingela så man kan sova tryggt.

De verkade inte heller ha särskillt brottom med att kolla när larmen på de andra kuvöserna satte igång heller. Inte för att de är någon fara när dom går igång för den larmar redan vid 83 men det lugnar kanske föräldrarna lite om det inte blinkar och tjuter hela tiden.
Sen blev jag så himla irriterad för jag frågade som alltid hur natten varit och sköterskan stod och skruvade sig en stund innan hon svarade "Ja alltså vi fick ju höja syrgasen vid vändningen och så men... Ja just nu är det väl okej." Väl okej??? Vad menar hon egentligen!?
Tycker bättre om de som har lite mera koll och svarar att det varit bra även om de varit lite små grejer som stökat. Vissa sätter igång hjärnspöken och oro i onödan och vad ska det vara bra för!?

Tror det finns en anledning till varför sköterskorna antecknar vad för sorts person man är och vad man klarar av att höra och vill veta, men det verkar andra inte ta hänsyn till.
Ett bra exempel är att de vet att jag är "ensam" här och då när jag är upp så passar de på att sitta en stund och snacka lite strunt, ser till att inte oroa mig över saker som inte är farligt osv.
Men men att läsa ett papper är tydligen svårt..

Hur ska man orkar dessa dagar!?

Förhoppningsvis blir det bättre inatt när lite vettig personal tar vid!

1 kommentar:

  1. Du klarar det här.Du är stark <3 försöker ge dig lite styrka genom telepati :) Kramar från tant Lena <3

    SvaraRadera