tisdag 7 februari 2012

Pigg och fräsch, vad är det?


Går runt i ett vakum och försöker ta en stund i taget..
Natten har varit bra för Evangelie, inget nytt att rapportera därifrån. Förhoppningsvis får hon ny tub genom näsan istället snart.

Nu ska man hitta det där modet man inte har och klara det här på egen tass tills han kan komma tillbaka nästa  gång. Han for iväg nyss med bussen och hur mycket man än intalar sig att det kommer gå bra så förlorar man halva självförtroendet så fort man inser att man nu måste klara det här ensam.
Rent praktiskt går det ju, men huvudet ska ju hänga med också.
Tänker på när Alfred i Emil blir sjuk och Emil ska ta honom till sjukhuset.
Emil säger då till hästen:

"Man blir så stark när man måste!"


Sover dåligt, försöker äta, försöker leva och hålla ihop men när allting händer på en gång är det svårt.
Jag är säkert jätte larvig och tycker synd om mig själv lite idag, men man måste få göra det ibland också.
När allt har lugnat sig så kommer det säkert flyta på fint.

Ska försöka ta mig upp dit efter frukost och se om det kanske känns bättre att vara där en stund. Sitter jag här inne kommer jag bli knäpp. Långpromenad kan ju vara uppfriskande annars, måste bara ta mig samman först!

Idag känns allt bara tungt och jag känner mig så sliten och färdig..

2 kommentarer:

  1. Testar och nu verkar det funka fint! Tack!

    Jo, du har all rätt i världen att känna dig liten, ensam och rädd. Det behöver vi alla göra ibland. Men du är, som du säger, i trygga händer även om ingen kan garantera något. Hon får bästa tillgängliga vård i Umeå just nu och sen kan ni förhoppningsvis snart flyttas till S-byn. Är hon ert första barn eller finns det syskon? Var inte rädda för att be om hjälp om ni känner att det skulle underlätta. Hoppas att det känns bättre än i natt och att dagen vart bra för dig och lilltjejen! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att kommentarerna funkar som de ska!

      Hon är vårat första barn. Vet inte om jag vågar flytta till sunderbyn sen när allt är så himla bra här, men gissar att när den dagen kommer har man inte möjligheten att välja heller.

      Jag tror nog det lugnar sig till ikväll. Tar ett par promenader om dagen för att lufta huvudet lite så nu på em känns det helt lugnt och ingen panik över "ensamheten" :)

      Lilltjejens dag ha varit mycket framgångsrik, ska skriva lite om det senare ikväll! :)
      Kram!

      Radera